Re: [02/05/2013] Обновление CS:S v78 (Exe build: 5287)
А может они просто забыли точки между цифрами поставить? :)
Как бы наоборот, они специально их убрали, потому что тепреь гораздо удобнее работаь скриптам проверки на необходимость обновления сервера через SteamAPI. Нумерация будет теперь схожа с номерами EXE Build, то есть привычная версия изменяется при изменениях в протоколе, а EXE Build при любом обновлении. А благодаря плюшкам SteamPipe можно относительно долго выпускать обновления и фиксы без изменений в протоколе, поэтому ИМХО будет грамотнее писать типа "Обновление prerelease-беты CSS 1718178 / 5287", чтобы контролировать оба числа.
А номер протокола вроде как будет изменяться не на 1, а на число прошедших билдов.
Например вначале (когда сменилось на 1718178 ) был билд 5270 а после изменений в протоколе номер билда будет скажем 5326. Тогда номер версии изменится на 5326-5270=56, то есть прибавится сразу 56. И будет 17182
34. Так что бросайте вы уже эту старую нумерацию, теперь идет двойная.
Fletcher Dunn<fletcherd@valvesoftware.com> 12 мар. в 05:17
Re: [hlds_linux] [hlds] Get compile the build number of game servers in PHP
Just a heads up that this is going to change when we release the SteamPipe update.
All version numbers will be simple integers (they are actually the P4 revision numbers of the build). The a.b.c.d format is gone.
The ClientVersion and ServerVersion will update with every build. The two numbers are actually redundant will always be equal. (There is a historical reason to have two numbers that isn't interesting.)
As before, the PatchVersion will only change for mandatory updates. On a mandatory update, all three versions will be bumped to the same value. For an optional update, the ClientVersion and ServerVersion will get bumped, but PatchVersion will stick. Thus, you should expect steam.inf to change on every update.
With the upcoming conversion of the Source engine games to SteamPipe, we will have the ability to release the server ahead of the client. This introduces extra complexities because now you can be "out of date" because your version is too NEW to be listed. So the WebAPI will need to be able to signal the server version currently available for download, as well as the range of versions that are acceptable. (Or something like that.) More details on that will be released when the time comes. We're hoping to release the first server and client (as an opt-in beta) very soon.
PS: Чтобы было понятно, ClientVersion и ServerVersion это EXE build, PatchVersion это собственно EXE version