Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 2

Andrey

пишу код за еду
Сообщения
3,386
Реакции
4,019
  • Команда форума
  • #1
Zombie:Reloaded

Версия 3.0 Beta 2

Требования:
Sourcemod 1.3 и выше
SDK Hooks extension 1.2
Hacks Extension (для версии 2.5.1)

Рекомендуемые дополнительные плагины:
Market (для версии 2.5.1)

Описание:
Основная цель этого плагина – изменение геймплея CS:S. Цель игры заключается в том, чтобы люди убивали зомби пока не заразятся сами. Зомби заражают людей путем нападения на них со своими ножами, которые имитируют кусание ими и превращают людей в зомби. Человек имеет свои преимущества, такие, как зажигательные гранаты отталкивающие зомби назад, освещение их на огне, или нереальные суммы патронов для отстреливания зомби назад. Вот несколько изменений в последней версии ZR 1.0.6:

  • Боевая система улучшена, ущерб от дробовика теперь соизмерим с другими видами оружия
  • Гранаты против зомби теперь наносят больше ущерба
  • "gun menu" было добавлено, что позволяет любой команде приобретать оружие, из заранее определенного списка, сделанного вами
  • Защита была упрощена, вы просто получите неуязвимость к инфекции, для этого нужно изменить настройку, значение по умолчанию выключено и эта функция работает не очень стабильно
  • Нет самоубийства через auto-join, использование команды spectate, только для зомби
  • Выбор нового зомби когда последний зомби выходит из игры
  • Возможность произвольного выбора класса для игроков
  • Проверка файлов окружающей среды, и сообщение вам если обнаружены не совпадения
  • Anti- stick технология (работает если кто то заблокировал группу игроков, например встал в дверях), предотвращает (или уменьшает) сумма раз когда вы застряли вместе с зараженным
  • Нож не отображается на экранах в зомби
  • Зомби в более высоком поле зрения
  • Плагин позволяет игрокам купить любое оружие, независимо от группы

Скриншоты (нажмите на изображение чтобы увидеть в полный размер):




Команды:
zr_infect <players> - заразить игрока, или игроков
zr_spawn <players> - переместить на respawn любого игрока
zr_restrict <weapon> - ограничить использование введенного оружия
zr_unrestrict <weapon> - разблокировать предыдущую функцию

Установка (для версии 2.5.1):
Извлеките содержимое архива zombiereloaded.zip в каталог cstrike
Извлеките содержимое архива overlays.zip в папку cstrike
Скопируйте файл zombiereloaded.phrases.txt в каталог sourcemod/translations/
Перейдите к файлу cstrike/cfg/sourcemod/zombiereloaded/zombiereloaded.cfg и настройте плагин под себя

Предлагаем ссылки на модели и карты для этого мода:
Модели: http://narod.ru/disk/7271946000/Zombie_skins_v1_hlmod.ru.zip.html
Карты: http://www.fpsbanana.com/games/72

Ссылки на новую версию:
zombiereloaded-3.0.0-b2 http://www.multiupload.com/2A47EYJEMU
zombiereloaded-3.0-b2-patch-r546-r648 http://www.multiupload.com/FJ8HIK55QO

От papay:
Для Counter-Strike: Source v34 нужен мод версии zombiereloaded-3.0-b2-r546 и потом пропатчить его до версии 583, для того, что бы модели качались и звуки нужно внести не большое изменения в файл downloads. Cкачать
txt.gif
downloads.txt

От FrozDark:
Используйте эту самую последнюю версию Zombie:Reloaded, как для 34, так и для последних версии Counter-Strike Source - zombiereloaded.rar

Оригинал

Старые версии:
Версия 2.5.1 Скачать Оригинал

Мини FAQ
Вопрос: Как посмотреть изменения сделанные в патче?
Ответ: Смотрите файлы .diff в папке zrdocs/changes
Вопрос: Как изменить звук окружения zr_ambience.mp3 на свой?
Ответ: Распакуйте папку docs из архива с релизом и откройте файл zr_manual.htm. Используйте в нем поиск по слову "zr_ambientsounds_file".
 

Вложения

  • zrtools-1.0.0-source.zip
    52.1 КБ · Просмотры: 2,180
  • sdkhooks.games.txt
    25.5 КБ · Просмотры: 953
Последнее редактирование модератором:

Andrey

пишу код за еду
Сообщения
3,386
Реакции
4,019
  • Команда форума
  • #2
Ответ: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

Вышла новая версия Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1
Также отметим, что на alliedmods.net этому моду теперь посвящен отдельный раздел http://forums.alliedmods.net/forumdisplay.php?f=132
 

c0Re

CS:SOURCE [player]
Сообщения
27
Реакции
0
Ответ: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

а что нового в 3?
 

Andrey

пишу код за еду
Сообщения
3,386
Реакции
4,019
  • Команда форума
  • #4
Ответ: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

Release Notes
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

This is a major release and it do break compatibility with older configuration!
Clean install of configuration files and reconfiguring is recommended.

A lot of work is put into this plugin. The entire plugin is completely recoded
with lots of improvements and fixes.

Our code base have expanded at least five times compared to version 2.5.1 (now
with source files above 20 000 lines). Of course, made with optimizing in mind.
This is, as far as we know, the biggest SourceMod plugin ever made!

We also hope Zombie:Reloaded will be a good learning resource for new or
existing coders to find out how certain things are done. The code is well
structured and documented with comments explaining almost what every line do.

In addition we try to make this a quality release with a well tested release
and a full user manual. Read the user manual for details on how to use or
configure individual features. Better quality and less time spent on support
gives more time for us to what we really want to do.


Richard Helgeby &
Greyscale


OVERVIEW OF MAJOR CHANGES
---------------------------

* New configuration style. Configuration files and CVARs are also validated so
errors and invalid values are caught early.

* Expanded class system with support for human classes and additional
attributes like setting transparency on player classes, effects or other
special behaviour.

* New weapon configurations that support knock back multipliers per weapon and
custom weapon groups for easy restriction.

* Market feature for pre configuring or buying equimpents and weapons from the
oposite team, also outside the buy zone if allowed in configuration.

* Improved knock back with support for scaling based on different modules. Now
it's possible to fully customize knock back behaviour.

* Volumetric features. Define areas in maps and do certain stuff to players in
those areas based on a selection of features like the anti-camp.

* Improved teleport settings. Delays and limits separated per team.

* Admin menu. Configure certain settings in-game, do generic commands like
infect, spawn and teleport.

* Cookies. This plugin is using the cookie system of SourceMod so player
preferences can be saved until next time they connect.

* New logging system that is fully customizable. Makes it possible to decide
what stuff to be logged by setting generic logging flags and applying module
filters.


CONFIGURATION CHANGES
-----------------------

Configuration settings are validated when the plugin starts. The plugin will
stop, use defaults or disable features if there are invalid values. Also a
warning is logged in the SourceMod error logs.

The validation prevents unexpected or invalid behaviour in the plugin. Dealing
with errors or warnings in error logs helps a lot troubleshooting eventual
issues in the plugin caused by incorrect configurations.

It's also possible to specify the path of configuration files. This can be used
in combination with map configs, so it's possible to have different
configuration sets per map.

Support for post map configs is made. These are configs executed after the
plugin and its features are loaded. Some settings can only be changed or
overridden after loading. Those commands must be placed in post map configs.


IMPROVED CLASS SYSTEM
-----------------------

There's a lot of new features in the class system. The major change is that
it's made for multiple teams (humans and zombies). Now human classes can be
made. It has support for extended team filtering where admin-only and mother
zombie classes can be made.

In addition any attribute on one or more classes can be modified in-game, which
expands the possibilities in combination with map configs. This makes it easier
to improve the map balance by adjusting attributes like health, knock back and
running speed.

One of the new features is transparency on players. There are also immunity
modes (but it's currently a incomplete feature) that could implement slow
infection that requires zombies to stab multiple times with its knife before
the humans get infected, or stab them to death (turning into a zombie).


IMPROVED WEAPON SYSTEM
------------------------

The new weapon system lets makes it possible to do more than just restricting
weapons. Now it's possible to set knock back multipliers per weapon.

Hit groups can also be configured with knock back multipliers, or disable
damage on certain hit groups completely.

There's also a new market feature which is a custom buy menu with all available
weapons, including from the oposite team. It's also possible to buy weapons
outside the buy zone if the server admins enable that setting.

Weapon selections can be pre configured and even saved using cookies so they
can be quickly bought on next spawn or on next connect to the server.


CUSTOMIZING KNOCK BACK
------------------------

The knock back is based on three factors that are multiplied into the effective
knock back:

- Class knock back. This is the main value.

- Weapon knock back. Set knock back scale values per weapon.

- Hit group knock back. Customize or completely disable knock back scale
per hit group.

With these factors it's possible to fully customize knock back.


VOLUMETRIC FEATURES
---------------------

(Currently in development)

This is a brand new useful feature where custom defined areas in maps can do
certain stuff on players. These are the available features:

- Anti-camp: Slay or warn players that stay too long in a certain area.
Useful in unfair camping places, or to avoid glitches in maps.

- Modify class attributes.

- Restrict weapons. Takes away ammo, and gives back when leaving area.

- Modify ammo modes.

- Modify knock back set on players or knock back in hit groups.

- Teleporter.

Features that modify settings will be reverted when players leave volumes.
Example of usage is to only allow pistols in tubes, use the anti-camp to hurt
humans camping in a certain unfair place, or fine tune knock back for a area in
the map.


TELEPORTER
------------

The teleporter is improved with more settings like these:

- Deciding when players can teleport per team, before or after mother
zombie.

- Setting teleport delays per team.

- Limiting number of teleports per team.

- Abuse protection: Automatically aborting a teleport in progress if the
player moves a certain distance (configurable).


ADMIN MENU
------------

A menu for admins with basic commands to configure certain settings in-game
or do generic commands. That is:

- Infecting players.

- Spawning players.

- Modifying weapon restrictions.

- Modifying class data.

- Configuring log messages.


LOGGING SYSTEM
----------------

The logging system is based on logging flags and filtering that gives full
control of what log types and events to be logged.

There are a few generic log events and settings, like these:

- Core events: Executing config files, error messages, etc.

- Game events: Admin commands, suicide prevention, anticamp kills, etc.

- Player commands: Commands executed by non-admins: zspawn, teleport, class
change, etc.

- Debug messages, if any. Usually only developers use this one.

- Debug messages with more detail. It may cause spam, but this can be
avoided in combination with module filtering.

- Ignoring log events caused by server commands (console), like from map
configs.

- Logging to admin chat: A copy of the message is also logged to admins.

In addition a module filter can be enabled. Only log messages from modules
listed in the filter is logged, other are ignored. Except fatal errors, those
are logged anyways.

The logging system is made this way so server admins can monitor activity in
Zombie:Reloaded whithout reading spammed log messages.
:blush2:
 

c0Re

CS:SOURCE [player]
Сообщения
27
Реакции
0
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

всё, канешно, хорошо и замечательно... только я по-английски не очень...
 

S_coRpIon_S

Псих
Сообщения
82
Реакции
4
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

Плагин конешно суперский только вот кто может выложить детальную установку его и как свои модэли загружать туда заменять добовлять итд , и ещё кто может перевести его а то там всё на англиском :(
 

S_coRpIon_S

Псих
Сообщения
82
Реакции
4
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

ну что никто перевести неможет хотябы меню???
 

S_coRpIon_S

Псих
Сообщения
82
Реакции
4
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

Парни вот я нашел перевод только это на версию Zombie:Reloaded 1.0.6 кому надо берите , помогите найти на Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1 перевод русский!
 

Вложения

  • zombiereloaded.phrases.txt
    11.8 КБ · Просмотры: 162

S_coRpIon_S

Псих
Сообщения
82
Реакции
4
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

А вот с версии Zombie:Reloaded Version 2.5.1!
 

Вложения

  • zombiereloaded.phrases.txt
    9.6 КБ · Просмотры: 178

Andrey

пишу код за еду
Сообщения
3,386
Реакции
4,019
  • Команда форума
  • #11
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

Думаю перевод 3ей версии появиться на alliedmods когда выйдет финальная версия, а пока это Beta и в ней обнаружено много багов, так что советую использовать последнюю версию из 2ой линейки.
 

ShadyK8

Участник
Сообщения
18
Реакции
0
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

как сделать чтоб когда первый зомб появляется, его на респ ТП ?? в старой версии делал в этой не могу понять ((
 

ShadyK8

Участник
Сообщения
18
Реакции
0
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

сделал... вот ток еще вопрос... чего я classes.txt в UTF 8 перекодирую и не запускается зомби мод
и 2 вопрос дайте плиз mapchooser.cfg = )
 

Andrey

пишу код за еду
Сообщения
3,386
Реакции
4,019
  • Команда форума
  • #14
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

сделал... вот ток еще вопрос... чего я classes.txt в UTF 8 перекодирую и не запускается зомби мод
и 2 вопрос дайте плиз mapchooser.cfg = )
Пробуй сохранять в UTF8 без BOM.
mapchooser.cfg:
// This file was auto-generated by SourceMod (v1.2.4-dev)
// ConVars for plugin "mapchooser.smx"


// Specifies how many more frags are allowed when map is extended.
// -
// Default: "10"
// Minimum: "5.000000"
sm_extendmap_fragstep "10"

// Specifies how many more rounds each extension makes
// -
// Default: "5"
// Minimum: "1.000000"
sm_extendmap_roundstep "5"

// Specifies how much many more minutes each extension makes
// -
// Default: "15"
// Minimum: "5.000000"
sm_extendmap_timestep "15"

// Specifies if a 'Don't Change' option should be added to early votes
// -
// Default: "1"
// Minimum: "0.000000"
sm_mapvote_dontchange "1"

// Specifies if MapChooser should run an end of map vote
// -
// Default: "1"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "1.000000"
sm_mapvote_endvote "1"

// Specifies how many past maps to exclude from the vote.
// -
// Default: "5"
// Minimum: "0.000000"
sm_mapvote_exclude "2"

// Number of extensions allowed each map.
// -
// Default: "0"
// Minimum: "0.000000"
sm_mapvote_extend "1"

// Specifies how many maps to include in the vote.
// -
// Default: "5"
// Minimum: "2.000000"
// Maximum: "6.000000"
sm_mapvote_include "4"

// Specifies whether or not MapChooser should pick a map if no votes are received.
// -
// Default: "1"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "1.000000"
sm_mapvote_novote "1"

// Specifies when to start the vote based on time remaining.
// -
// Default: "3.0"
// Minimum: "1.000000"
sm_mapvote_start "1.0"

// Specifies when to start the vote base on frags remaining.
// -
// Default: "5.0"
// Minimum: "1.000000"
sm_mapvote_startfrags "5.0"

// Specifies when to start the vote based on rounds remaining. Use 0 on TF2 to start vote during bonus round time
// -
// Default: "2.0"
// Minimum: "0.000000"
sm_mapvote_startround "2.0"

// Specifies how long the mapvote should be available for.
// -
// Default: "20"
// Minimum: "5.000000"
sm_mapvote_voteduration "20"
 

ShadyK8

Участник
Сообщения
18
Реакции
0
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

спс а вот как добавить чтоб когда голосование начинается звук был = ))
 

S_coRpIon_S

Псих
Сообщения
82
Реакции
4
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

незнаю тоже интерестно когда пишешь rtv началось голосование и звук заиграл да ? по окончании песня отключалась бы!
 

ShadyK8

Участник
Сообщения
18
Реакции
0
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

почему я в 2.5.1 прописываю

zr_ztele_human_before 1
zr_ztele_human_after 1
zr_ztele_delay_zombie 1.0
zr_ztele_delay_human 2.0
zr_ztele_max_zombie 5
zr_ztele_max_human 3
zr_ztele_autocancel 1
zr_ztele_autocancel_distance 20


а толку 0

Люди не могу ТП после того как появился зомб
 

ShadyK8

Участник
Сообщения
18
Реакции
0
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

Как включить !zstuck в 3.0.1 ((( без него хреново ((( на 2.5.1 у мну робил..
 

romanovka

Участник
Сообщения
170
Реакции
26
Re: Zombie:Reloaded v.3.0 Beta 1

как сделать чтобы давались патроны на !ammo
 
Сверху Снизу